15 January 2018

CARA-CARA UNTUK HILANGKAN CONTENGAN DI DINDING DENGAN MUDAH DAN CEPAT



"HASIL SENI KREATIF DARI ANAK TERSAYANG"



Assalamualaikum... Hari ini han nak sambung berkenaan cabaran seorang ibu.. dalam entry semalam han sentuh topik menyental baju.. tapi hari ini pulak berkenanan dengan macammana nak hilangkan "hasil seni" puteri atau putera kesayangan kita di dinding..
.
.
.
.
Setakat ini han tak ada pengalaman lagi sebab si bijaksana tak pernah lagi conteng dinding.. tapi kalau conteng tangan ke kaki ke pernah la.. jadi senang jela nak hilangkan cuma guna air je..
.
.

PENSEL WARNA DAN BUKU MEWARNA PERTAMA SI BIJAKSANA ( BOLEH DI DAPATI DI MPH YER )



HASIL MEWARNA PERTAMA SI BIJAKSANA ( 2TAHUN SEBULAN ) TERUSKAN USAHA ASYA IBU ABAH.

.
.
Di sini han ingin berkongsi cerita dari puan sharifah macammana hendak hilangkan "hasil seni" anaknya di dinding...
.
.
.
SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 4
TESTIMONI 37 : SHARIFAH ALHABSYIEE
.
,
[BASIC H MUDAHKAN TUGAS IBU HAPUSKAN CONTENGAN DI DINDING]
.

Assalamualaikum, saya Sharifah Nurulkamariah, ibu kepada 2 orang anak. Kali ini saya ingin berkongsi pengalaman menggunakan basic H Shaklee.
.

Dah jadi lumrah rumah penuh dengan contengan bila ada anak yang mula pandai menulis dan melukis, saya juga tidak terkecuali dari itu. Tiap hari pasti ada contengan di merata-rata tempat terutama tempat yang kadang-kadang tu saya sebagai ibu pun tak terjangka.
.

Ada satu hari, saya terlihat contengan di dinding bersebelah katil dengan perkataan ‘ALEESHA’ dengan permenant marker pen warna merah pula, ni tak lain tak bukan contengan dari si kakak. Nak marah pun, dah contengkan apa boleh buat lagi. Masa tu saya kehabisan stok basic h, jadi lama juga la contengan tu bertepek di dinding.
.


BASIC H DARI SHAKLEE.


Baru-baru ni, kebetulan ada order dari kawan, jadi saya orderkan sekali dengan basic H. Malam tu juga saya sediakan bancuhan basic H dan letakkan dalam bekas spray siap-siap untuk kemudahan akan datang. Bukan apa, jika tak dibancuh siap-siap macam ni, mau sebotol terus basic H habis ditangan mereka berdua.
.

Berbekalkan 1 botol spray dan kain lap, saya minta kakak (6tahun) dan adik (5tahun) untuk bersihkan contengan tersebut.  Dengan tak sampai 30minit tulisan tu dah pudar tanpa sentalan yang kuat pun. Ya la anak kecil lagi yang sental kita boleh tahu kudrat mereka kan.  Contengan tersebut hilang, dan paling mengejutkan tiada sebarang perubahan pada cat di dinding tersebut.
.

Ada juga yang cadangkan kepada saya untuk sapukan tinner pada contengan tersebut, tapi bimbang pula kalau-kalau bahan tersebut merbahaya pada anak-anak. Jadi paling selamat saya hanya mengunakan Basic H untuk masalah saya.
.

Alhamdulillah, kini tugas mencuci contengan di dinding lebih mudah dihilangkan dengan basic h dan boleh juga jimatkan masa ibu-ibu semua. Saya dah cuba, anda bila lagi?
.
.

TESTIMONI SUPERMOM SHAKLEE STORY.

.
.
Sekiranya berminat.. boleh hubungi:

Han : 019 2571017

Ig : HAN_SHAKLEECHERAS

Fb : RAIHAN MOHD

Shaklee Id : 1185462

#shakleecheras #shakleekl #pandanperdana #shemelinperkasa #ampang #tescoampang #tescocheras #sunwayvelocity #titiancinta #dia #kekviral #kekvelvet #clevergirl #omardanhana #mytown #ikea #shaklee #setcantik #setmengandung #setmenyusu #vitamin #safgroup #safterbangtinggi
#fahasyasuccessteam
#fastterbangtinggi

No comments:

Post a Comment

SUPERIBU A.K.A SID SHAKLEE CHERAS TERBAIK ANDA.. © . Designed by MaisarahSidi.com